søndag den 14. september 2014

En simpel æske - med stor effekt! DIY


Jeg har lavet en bunke små æsker. De er beregnet som gaveæsker til mine smykker.
De fleste kender dem. Ellers gør jeres børn dem.

De er enkle og så er det papiret som gør den store forskel, synes jeg.

Jeg har købt en stor tapetprøvebog hos en farvehandler med de lækreste stykker tapet.
Der er en masse skønne farver og overflader. En del af dem har en skinnende overflade, og det er dem jeg har brugt til æskerne her.
Ligesom ravnen, så kan de fleste af os "damer" lide noget der skinner.

Herunder er en DIY til æskerne - hvis du ikke kan huske dem...

1. Kasseret tapetbog fra farvehandleren
2. Valg af tapet, som ikke er for tykt og med struktur og flot overflade
3. (Billede mangler) Klip/skær to kvardrater ud. Til mellem æske = 13x13 cm og 12x12 cm.
Den ene del skal være større end den anden - for at de kan passe sammen.

4. Fold hjørne mod hjørne - lav tydelig fold
5. Fold det andet hjørne mod hjørne - lav tydelig fold

6. Fold hjørnet til midten - lav tydelig fold
7. Fold igen mod midten - lav tydelig fold

8. Gør det samme med modsatte hjørne - lav tydelig fold
9. Gør det med alle hjørner - lav tydelige folder

10. Klip to terne ind fra ved siden af hjørnet - se billede
11. Klip også fra modsatte hjørne - se billede

13. Lim to hjørner ind til midten - dem som ikke er klippet
14. Rejs siderne op

15. Saml enderne af de oprejste sider
16. Put lim på spidsen der ligger ned og fold omkring de oprejste sider. Gør det samme med den anden spids.

 18. Du har nu to halvdele - den ene lidt større end den anden.



 Fine fine æsker... Der skal lidt silkepapir i bunden, færdig og BUM!
 


1 kommentar:

  1. Takk for oppskrift på esker! Jeg har bare sett dem ferdige før, og lurt på hvordan lage selv.
    Siri

    SvarSlet